סגן ראש השב"כ לשעבר: "להחמיר את הענישה ולאסוף את כלי הנשק"

המהדורה המרכזית No Comments on סגן ראש השב"כ לשעבר: "להחמיר את הענישה ולאסוף את כלי הנשק"

ישראל חסון, סגן ראש השב"כ לשעבר ב"מהדורה המרכזית": "טרור הבודדים זה נושא מורכב מאוד. שנים מנסים למצוא את הדרך להגיע לאינפורמציה שנמצאת במוחו של המחבל בלבד. יהיה קשה לקבל את הידיעה על ההחלטה שלו לבצע את הפיגוע"

צילום: Yonatan Sindel/FLASH90
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

סגן ראש השב"כ לשעבר, ישראל חסון שוחח עם אבי מימרן במהדורה המרכזית על גל הטרור. "טרור הבודדים זה נושא מורכב מאוד. שנים מנסים למצוא את הדרך להגיע לאינפורמציה שנמצאת במוחו של המחבל בלבד. קשה לקבל את הידיעה על ההחלטה שלו לבצע את הפיגוע, אבל אני מניח שעם הקידמה הטכנולוגית ניתן להגיע למידת הצלחה מסוימת אם כי לא מאה אחוז".

לדבריו "ישראל מאחרת מאוד בטיפול בעבריינות הפלילית במגזר הערבי. צריך לעשות כאן שלוש פעולות: אחד, לשנות את החוק ולהטיל עונשי מינימום של 5-6 שנים על מחזיקי נשק בלתי חוקי, ללא שיקול דעת לשופט. חלק בלתי מבוטל מהעצורים בשומר החומות קיבלו עבודות שירות".

"השלב הבא זה להטיל על השב"כ והמשטרה לטפל באיסוף כלי הנשק. להביא את האלף הראשונים זה חודשיים עבודה אבל אם יענישו אותם בחומרה, אחרי זה נתחיל לקבל תופעה של הסגרת נשקים מרצון. גם רוב האוכלוסייה הערבית רוצה שהפשיעה תטופל".

בנוסף, הוא הציע: "לקחת את העשרה שנתונים אחרונים של בוגרי היחידות הקרביות בצה"ל ולחמש אותם באקדחים. יוצרים משמר אזרחי בהנחיה, לא בהתנדבות".

הוא התייחס לפיקוח ההדוק של מערכת אכיפת החוק על ירי בנשק והרתיעה של בעלי נשקים להשתמש בנשק כשצריך: "חייהם של אוכפי החוק היום מורכבים מפעם, אבל לאו דווקא בנקודות קצה. זה פחות נעים להם, אבל לא מרפה את הידיים".



0 תגובות